restricție de ascultare în ciuda auzului intact
O tulburare de procesare auditivă și percepție (AVWS/AVS) este diagnosticată dacă auzul în sine este intact, dar auzul este încă sever restricționat. Acest lucru se datorează faptului că procesele centrale de percepție și prelucrare a informațiilor acustice sunt perturbate. Drept urmare, cei afectați găsesc dificul distincția și recunoașterea și evaluarea sunetelor. În copilărie, AVWS este considerat o tulburare de dezvoltare care afectează în jur de 2-3 % din toți copiii, prin care băieții sunt diagnosticați de două ori mai des decât fetele. Cu toate acestea, tulburarea poate fi văzută doar în cursul ulterior al vieții.
cauze AVWS
nu se datorează unei perturbări a organului auditiv și, de asemenea, nu mărturisește informațiile reduse. Mai degrabă, se crede că poate rezulta dintr -o combinație de predispoziție g enetică, factori medicali și influențe de mediu.factori medicali | influențe de mediu |
|
|
AVW -urile apar doar la vârsta adultă, cauza sa este probabil și din cauza copilăriei. Cu toate acestea, multe detalii despre tulburare și fondul acestora nu sunt clare. De asemenea, este discutabil dacă trebuie considerat ca parte a unei tulburări de dezvoltare a limbajului sau ca independentă, deoarece este determinată frecvent în legătură cu o întârziere în dezvoltarea limbajului.
simptome AVWS și urmează
O perturbare a procesării și percepției auditive poate fi asumată folosind diverse simptome:
- Înțelegere limitată a limbajului pentru fundal/zgomot sau în conversații cu mai mulți vorbitori
- dificultăți în discriminare (distincție) de sunete, tonuri și zgomote
- Dificultățile în discriminarea solidă duc uneori la o deteriorare de la citire și scris
- Dificultăți de a se concentra pe un vorbitor
- Memorie restricționată
- Asociat cu aceasta: Abilitatea limitată de a rezuma prin Said
- parțial. Anomalii în pronunție
- la copii: achiziția de limbaj scrisă mai dificilă
În principiu, în funcție de tipul și expresia tulburării, pot fi identificate patru zone posibil afectate:
localizare | discriminare | selecție | Auzul dicotic | Direcția și îndepărtarea sunetelor | distinge sunetele unul de celălalt | Filtrați din informații acustice relevante | Abilitatea de a asculta ambii câini |
Zona de selecție este deosebit de dificilă în medii puternice, în care o varietate de zgomot se suprapune informațiilor relevante. Restricțiile în capacitatea de discriminare la rândul său înseamnă că nu se poate face nicio distincție între sunete similare. Deci există neînțelegeri comunicative .
Diagnostic AVWS
Pentru a determina o tulburare de procesare auditivă și percepție, este necesar un diagnostic detaliat. În general, testele corespunzătoare pot fi efectuate la o vârstă foarte fragedă în acest scop, deși o determinare sigură este realistă doar de la 6-7 ani. Diferite teste oferă informații despre existența unei procesări auditive și percepție:
- Teste de înțelegere a limbajului
- Teste pentru discriminare sonoră
- Teste pentru conștientizarea fonologică
- Teste pentru memoria fonologică
Mai mult, trebuie excluse alte tulburări și un handicap de învățare.
Gradul de dizabilitate: AVW -urile contează ca un handicap?
AVWS nu este considerat un handicap, ci ca o tulburare parțială de performanță. Cu toate acestea, boala poate duce la determinarea unui grad de handicap (GDB). Astăzi, termenul „grad de consecințe de daune” (GDS) este folosit pentru a face dreptate pentru faptul că nu este un handicap, dar consecințele bolii duc la restricții severe. GDB/GDS este justificat de la 10 la 15 % într -un AVWS cu efortul suplimentar în viața de zi cu zi și lecții.
Tulburare de procesare și percepție auditivă: tratament/terapie
După determinarea AVW -urilor, medicul de tratare explică oportunități de terapie adecvată și măsuri de tratament. Concentrația intervenției depinde în mare măsură de deficiențele concrete și se concentrează asupra persoanei în cauză, dar și asupra mediului său. În cazul pacientului unui copil, informațiile îngrijitorilor și ale profesorilor sunt cruciale. De exemplu, profesorii ar trebui să acorde atenție contactului vizual ocular pentru a facilita localizarea și selecția copilului afectat. Părinților li se recomandă să atragă atenția asupra lor, punându -și mâna atunci când vor să vorbească și să aleagă un mediu liniștit pentru conversații importante și teme pentru acasă.

poate fi, de asemenea, atașat de mediu în ceea ce privește acustica clasei pentru a reduce zgomotul pe cât posibil. Scaunul din clasă ar trebui să fie alocat în consecință. Pentru suport suplimentar, poate fi utilizat un dispozitiv tehnic pentru audierea wireless. Pentru aceasta, profesorul poartă un radiodifuzor, copilul beneficiar. Transmiterea directă a vocii a emițătorului este redată destinatarului, astfel încât să se creeze o impresie de ascultare centrată. O altă măsură de terapie se încadrează în domeniul logopedie: promovarea strategiilor de conștientizare fonologică și de învățare pentru ameliorarea memoriei auditive contribuie la o mai bună înțelegere a limbajului.